RRaptorTrådstart2010-03-18Är det någon som har någon erfarenhet av biltemas kodläsare passar den till Cheva Transport.
Rolle
Finns bättre och billigare om man vill läsa motorkoder.
Årsmodellen avgör om bilen är OBDII eller EOBD kompatibel. Har den 16-poligt CARB-diagnosuttag är det nog inga problem....
Googla på EOBD-läsare, Peter brukar förorda
www.24.se
ett specifikt exempel
https://www.24.se/obd2--eobd2-felkodslasare-p-1060.aspx -pasar din bil från -96
Kan inte för egen del säga mera om just biltemas kodavläsare, mer än att dom som testat deras iaf överlag varit nöjda och att jag just "tjötar" om 24-shop är bara att jag varit mycket nöjd med deras:
https://www.24.se/obd2-felkodslasare-p-552.aspx som även funkar till denna trådskapares modell att läsa av motorsidans feldiagnostik med, en lätt billig och smidig sak.
Jag fick hem min läsare idag till cheva transporter från 24. Tog mig 20 sek sedan hade den släckt airbag lampan. KLOCKRENT:).
Köpte den som PETER H länkade till.
https://www.24.se/obd2-felkodslasare-p-552.aspxOkey, kul att det löste sig och så snabbt med denna kodavläsare/släckare, och lite ovanligt bara att du med denna lyckades att släcka airbaglampan, vilket iaf inte med detta instrument fungerar för Vectra -98 och Galaxy -02 men väl för dess motorfelkoder,,,
Hej!!
Saab hade problem själva med att släcka airbag lampan, dom kom in i alla andra system med sina läsare men vid (body) "airbag osv" var det stopp. Jag provade att sätta in min läsare och airbag lampan slocknade omg. Om det var tur lr ngt annat vet jag ej??!! Men jag är nöjd ialla fall:).
Jag förstår inte hur den produkten kunde släcka en airbag-lampa :fraga
Enl spec så ska den bara fixa motorfelkoder??
Fick du ut en kod på airbagen också så du vet var i felet bestod??
Grattis :upp