BBrimbaTrådstart2004-05-25Om man skall köpa en kombi, vilket märke skall man välja?
Årsmodeller jag är intresserad av är 02 och framåt.
Jag är intresserad av de stora kombimodellerna.
Jag är inte intresserad av BMW (de är för små) eller Mercedes.
Vill ha svar från både vanliga ägare och sådana som är i verkstadsbranchen.
Jag jobbar som en del vet på volvo & jag måste säga att V70N är en mycket trevlig bil har en själv & är mycket nöjd
Bilen är välbyggd & du kan få en massa rolig utrustning, det som är bra med volvon är att om gammla äganen inte köpte all utrustning som du vill ha så går den att eftermontera. till den nakdel så kostar den en slant i inköp, men andra hands värdet är bra, första ägaren får ta ett saftigt ras.
annars så får man mycke bil om man köper en Ford mondeo, deras dåliga rukte är bara ett rykte & håller därmed ner priset, & dett gäler även när du ska sälja den i din tur.
prosentuellt rasar nog forden mer men efter som den är billigare så rör det sig nog om samma kronor på 3 år
SirPeter wrote:
V70 T5 eller V70 R
Du menar alltså att jag skall köpa Volvo eller Volvo?
Nej, man måste ju ha råd att försäkra bilen också! ;)
CarMan wrote:
Jag jobbar som en del vet på volvo & jag måste säga att V70N är en mycket trevlig bil har en själv & är mycket nöjd
Bilen är välbyggd & du kan få en massa rolig utrustning, det som är bra med volvon är att om gammla äganen inte köpte all utrustning som du vill ha så går den att eftermontera. till den nakdel så kostar den en slant i inköp, men andra hands värdet är bra, första ägaren får ta ett saftigt ras.
annars så får man mycke bil om man köper en Ford mondeo, deras dåliga rukte är bara ett rykte & håller därmed ner priset, & dett gäler även när du ska sälja den i din tur.
prosentuellt rasar nog forden mer men efter som den är billigare så rör det sig nog om samma kronor på 3 år
Vill bara påpeka att Fords dåliga rykte i mitt fall visade sig stämma överens med verkligheten :l Och den dåliga kvalitén följs upp av en usel generalagent och bedrövlig verkstadsservice, Kindwalls :ner
Hej Brimba.
Beroende på vad du är ute efter då men jag kan ju starkt rekomendera V70 2,4t, den motor är perfekt o den gör inte försäkringen SÅ mycket dyrare då den klassas som en komfort Turbo. Kan ju utan problem rekomendera 170 hk motorn oxå då den oxå går bra enl mig. Har själv en V70 GLT 99 (gamla karossen) som jag är väldigt nöjd med. Jag har själv jobbat inom Volvobranchen i 15 år som mekaniker.
/Sigge
Brimba wrote:
Du menar alltså att jag skall köpa Volvo eller Volvo?
Nej, man måste ju ha råd att försäkra bilen också! ;)
Kolla upp vad det kostar att försäkra en Volvo innan du säger sådär. Jag skulle tro att de är billigare än du tror.
Brimba wrote:
Om man skall köpa en kombi, vilket märke skall man välja?
Årsmodeller jag är intresserad av är 02 och framåt.
Jag är intresserad av de stora kombimodellerna.
Jag är inte intresserad av BMW (de är för små) eller Mercedes.
Vill ha svar från både vanliga ägare och sådana som är i verkstadsbranchen.
:upp
Kan rekomendera Saab 9-5 kombi.
Stora utrymmen samt väldigt bekväm och generös utrustning.
Reservdelarna kostar inte skjortan heller utan har humana priser.
Ja 2,4T eller 2,5t som den idag heter är nog den motor jag med skullevälja om jag köpte en ny bil idag.
En volvo ska du utan tvekan försäkra i volvia !