Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kommer inte någon bromsolja?

Startad av ChristerG · 2007-08-26 · 2 svar

ChristerGTrådstart
Hej!
Har bytt oket och skulle nu lufta bromsarna, men får inte bak någon bromsolja.
Har även lossat slangen, kommer inget där heller.
Verkar som det är tätt någonstans.
Kan det vara förgreningen i mitten bak eller vad tror ni?
OBS! pedalen går ej ned i golvet.
MB190.
Kostya
Lossade du slangen närmast oket?
Väldigt vanligt att slangarna sväller invändigt och blir mer eller mindre täta, prova ta loss slangen i framändan (inte närmast oket) och kolla.
Erikk
Skruvade ihop det och körde en sväng, och provade att lufta och då fungerade det.
Så nu blev det blankt papper på bilprovningen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil