Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Komp i V8 vid trimmning

Startad av Stingray · 2006-12-02 · 2 svar

StingrayTrådstart
Hej på er!

Har en gammal Corvette -73 (SB) som jag tänker trimma lite nu i vinter. Det jag funderar över är hur pass viktigt kompet i motorn är. Ligger nu på cirka 8,5. Frågan är om det räcker eller om jag måste upp i runt 10. bilen ska vara en ren gatbil ingen banracer alltså.
Kostar ju en del med nya kolvar och dyligt så frågan är ju om det är värt kostnaden att höja kompet?

MVH David
skanedanne
Har igentligen ingen aning om hur högt kompet skall vara i en corvette men tycker att det låter lite lågt,men en motorrenovering låter väl inte så dumt när prislappen är ganska hög på corovetter
Är kompet lika på alla 8 cylindrarna,hur är det med oljeförbrukningen?du kanske bara behöver byta kolvringar.
MvH Per
savanna

Fler trådar i Hjälpforumet Bil