Hej, Lite svårt att diagnostisera, eftersom det gäller en bil från 06. Vi kan utgår från att inget larm finns i panelen eller annan indikation om driftstärningar. Vad som kan hända fast man inte gäna vill tro det, är att något småkryp skogsmöss mm. kan boa in sig gärna runt motorn där värme genereras. Lyft på huven och kolla om ni ser spår efter nåt matförråd, avföring skadade kablar eller gummianslutnigar på kontaktdon mm. Ett annat spår är att ni kan ha fått "bakterier" i fläkt kanalerna. Åtgärd är att använda desifiserings medel i ventilations systemet för att få bort bakterier och lukt. De som brukar kunna detta bäst är de certifierade AC firmorna, ring och kolla. Öppna huven och kolla även multiremmen som kanske är skadad och håller på att gå av.Kolla även elfläkten som sitter på kylare och lukta även i luftintaget om du känner någon lukt. Lycka till verkstan.
När sambon kört cirka 3 mil luktade det som bränt inne i bilen....bakulit-aktigt eller nån konstig plastlukt.Har aldrig känt det när jag kört. Igår körde sambon igen sådär 2-3 mil,då kom lukten.Nu kände jag den lukten idag igen vid en kort biltur(4-5km). Vad kan det vara??? Bromsarna???