1. Kan vara fjäderbenslagringarna
2. Hissa upp hela framvagnen då det ändå kommer att behövas när vi kommer till det övriga, pallbockar rekommenderas vid upplyft bil, Fatta hjulet med en hand ovanpå och den andra handen under hjulet och rucka på hjulet för att känna om det glappar. Ett annat sätt är att ha en hand helt lätt på fjädringspaketet och snurra hjulet, man brukar då kunna känna ett dåligt lager som vibrationer i fjädern, det rekommenderas att använda båda metoderna.
3. Förmodar att bilen står på pallbockar nu, Kontrollera om det finns glapp i bussningar eller leder eller att bussningar kanske ser allmänt dåliga ut.
När det gäller att bilen drar snett bör du börja med att kolla att däcken håller samma tryck samt att du har däck helst med likadant mönster på bägge sidor. När du har bilen upphissad kan du ta av hjulen och kontrollera hur skivor och belägg ser ut samt kontrollera okens funktion. Det kan även vara så att du behöver göra en 4-hjulsinställning.
Mvh Janne
2. Hissa upp hela framvagnen då det ändå kommer att behövas när vi kommer till det övriga, pallbockar rekommenderas vid upplyft bil, Fatta hjulet med en hand ovanpå och den andra handen under hjulet och rucka på hjulet för att känna om det glappar. Ett annat sätt är att ha en hand helt lätt på fjädringspaketet och snurra hjulet, man brukar då kunna känna ett dåligt lager som vibrationer i fjädern, det rekommenderas att använda båda metoderna.
3. Förmodar att bilen står på pallbockar nu, Kontrollera om det finns glapp i bussningar eller leder eller att bussningar kanske ser allmänt dåliga ut.
När det gäller att bilen drar snett bör du börja med att kolla att däcken håller samma tryck samt att du har däck helst med likadant mönster på bägge sidor. När du har bilen upphissad kan du ta av hjulen och kontrollera hur skivor och belägg ser ut samt kontrollera okens funktion. Det kan även vara så att du behöver göra en 4-hjulsinställning.
Mvh Janne