SStefan555Trådstart2006-05-05Hej,
Funderar på denna form av finansiering och skulle vilja höra era åsikter... Fördelar och nackdelar. Har en släkting som använde leasing och så vitt jag vet funkade det utmärkt.
/Stefan
Vad för något?
Leasing för privatpersoner har väl aldrig, och kommer väl aldrig att vara en "hit"?
Ett påstående är ju inte så mycket värt om man inte går in på vad man menar.... Kan du precisera?
Stefan555 wrote:
Ett påstående är ju inte så mycket värt om man inte går in på vad man menar.... Kan du precisera?
Nej, inte precisera då jag aldrig satt mig in i ämnet.
Men enkelt förklarat går väl leasing ut på att man "hyr" något en period, och sedan betalar dyrt för att lösa ut det om man vill behålla det.
Om inte så förlorar man både "hyran" och varan.
Läs denna tråd, den innehåller en del för men främst nackdelar.
https://www.alltomtv.se/showthread.php?t=51736&highlight=leasing