DdollyTrådstart2008-05-18funderar på att inhandla en opel astra kombi 1,6 -03. Bilen har i nu läget gått ca 13000 mil, lite under. Kostar 50000:- Verkar bra helt ok o köra...... MEN i papprena stod något om oljeläckage.
Då jag inte kan nåt om bilar och deffenetift inget om opel behöver jag lite hjälp.
Vad ger jag mig in på? Hur pass allvarligt kan oljeläckage vara på en sån bil? Bör man av stå? :q
Såg ingen fläck under bilen under den tid jag kollade på den det var under provkörning vi tittade i pappren och såg det .:OO
Privat eller firmaköp?
Oljeläckage kan vara väldigt besvärligt och dyrt att åtgärda, varför det bör kontrolleras mycket noga innan ev, köp. Speciellt om det redan är noterat i bes,protokollet ( min gissning ).
Vid firmaköp, kräv att läckaget åtgärdas innan köp om du är verkligt intresserad av bilen ifråga.
Privat, söka annan bil för att undvika framtida problem.
Precis och med tanke på ett tämligen högt inköpsvärde bör du iaf ta reda på vad orsaken är och vad detta skulle kosta att åtgärda, vilket med skall räknas in i inköpspriset.
För inga oljeläckage är bra på en bil,, och kan i värsta fall bli en dyr historia att senare årtgärda, för oljeläckage tenderar ju med oftast bara att bli värre...
tackar för era svar!
det stod i service papprena att det var oljeläckage....... om det nu skulle vara något bättre. Tycker då det torde vara åtgärdat när bilen tom är servad på opel verkstad, men vad vet jag????
Då borde det i dessa papper framgå om detta oljeläckage är otgärdat eller ej,, och i så fall vad som läcker/te,,,