Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Köpa Volvo 760 (frågor)

Startad av Dave_85 · 2005-05-19 · 2 svar

Dave_85Trådstart
Hej! Har en 760 på G, enligt nuvarande ägare hugger servon ibland vid start men inte vid körning. Han säger att det "antagligen" inte är svårt och dyrt att laga. Nån som vet nåt om detta fenomen, kanske är det bara att lufta servon? Den har gått snart 30,000 mil, hur brukar motor och låda må då? Hur mycket ska man ge för en sån bil?

Nån som har annan info får gärna höra av sig!
MVH
David

david.einarsson@telia.com
T
760 är väl kanske inte känd för att vara helt problemfri när det gäller motorn... Att servon hugger kan nog bero på lite av varje, luft/vatten eller allmänt dålig servoolja är några tips...

I övrigt är det väl som vanligt med gamla volvo att rosten tar dom... kolla svetsfogen under vänster bakljus, många tidiga Volvo 7xx rostar friskt där, reserhjulsbaljorna är ofta angripna också... + de själklara sakerna som länkarmar och tröskellådor...

Körde själv 740 35000 mil med knappt inga reparationer alls (bortsett från nya avgassystem, belägg, däck osv.)
jawis
Hej!
Tack för svaren! Ska kolla upp dessa rostställen när jag kollar på bilen. Den är av årsmodellen 88, så det är ju inte den tidigaste modellen i 700-serien.

Tack för hjälpen!
MVH
David

Fler trådar i Hjälpforumet Bil