Bästa är nog o dra en ny strömkabel från batteriet till gula(minnet) kan även koppla in röda där med(strömmen). Eller så skaffar du en testpenna eller testmejsel med lampa så du kan lokalisera jord o ström o det lite lättare.
Jag har en opel vectra 90.
Tog ur kassetspelaren för att sätta in en cdspelare men de är lite problem på vägen.
Eftersom att bilen är gammal fick jag knippsa av alla stereosladdar och försöka sammanfläta dem i en iso kontakt.
MEN
jag har 2st blåa sladdar, 2blåa med ett sträck på, 2gula,2gula med ett sträck på,1röd,1 röd & vit,1svart, 1brun ,1brun med sträck på och 1tjockare bajsbrun sladd.
På cdspelaren har jag 2 iso kontakter en för ström och en för högtalare.
Högtalarna är: vänster fram 1gul och en gul med sträck på och höger fram:1blå och 1 blå med sträck på.
Ström iso: Har jag en röd (ström) en gul (minne) en blå(anten) en svart (jord)
Vilka sladdar ska jag koppla dessa till?????
ps.
Jord och anten är silver i sladdarna vilket de inte är i någon av de andra utagen.
Tog ur kassetspelaren för att sätta in en cdspelare men de är lite problem på vägen.
Eftersom att bilen är gammal fick jag knippsa av alla stereosladdar och försöka sammanfläta dem i en iso kontakt.
MEN
jag har 2st blåa sladdar, 2blåa med ett sträck på, 2gula,2gula med ett sträck på,1röd,1 röd & vit,1svart, 1brun ,1brun med sträck på och 1tjockare bajsbrun sladd.
På cdspelaren har jag 2 iso kontakter en för ström och en för högtalare.
Högtalarna är: vänster fram 1gul och en gul med sträck på och höger fram:1blå och 1 blå med sträck på.
Ström iso: Har jag en röd (ström) en gul (minne) en blå(anten) en svart (jord)
Vilka sladdar ska jag koppla dessa till?????
ps.
Jord och anten är silver i sladdarna vilket de inte är i någon av de andra utagen.