Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Koppling knäpper

Startad av Neme · 2008-07-16 · 1 svar

NemeTrådstart
Hej

När jag trycker ner kopplings pedalen på min skoda octavia -04 så knäpper det konstigt. Det händer även när jag släpper upp pedalen. Det är inga problem att växla men man undrar ju vad det är som knäpper? Det låter som om det kommer från antingen pedalen eller från någon stans precis ovanför eller bakom pedalen. Det bara dök upp idag och jag ska snart ut på långtur med bilen och då vill man ju inte att det ska hända något!

Tack på förhand!
slirfeldt
Förmodligen är det i själva kopplingsöverföringen under instrumentpanelen som det kommer och är högst troligt ingen fara, men kan vara klart irriterande att dras med,, så hör eventuellt först med Skoda om det är något dom kan på goodwill då bilen är så pass ny,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil