Kom detta plötsligt, eller smygande? Det blir alltså ingen som helst reaktion på motorvarvet vid inkoppling av en växel? Det man kan börja med är att låta någon kika ner i bakom motorn så att kopplingsarmen verkligen rör sig då kopplingen pressas ner, men då den tycks verka normal återstår inte mer än att lamellen är slut.
Jag har en Mondeo-98. Problemet är när jag gasar rusar motorn men bilen accelerar inte. Kopplingspedalen har normalt motstånd och växling fungerar normalt. Är det fel på kopplingen eller är det något annat?