Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Koppling Mondeo?

Startad av keeg · 2008-09-13 · 1 svar

keegTrådstart
Jag har en Mondeo-98. Problemet är när jag gasar rusar motorn men bilen accelerar inte. Kopplingspedalen har normalt motstånd och växling fungerar normalt. Är det fel på kopplingen eller är det något annat?
slirfeldt
Kom detta plötsligt, eller smygande? Det blir alltså ingen som helst reaktion på motorvarvet vid inkoppling av en växel? Det man kan börja med är att låta någon kika ner i bakom motorn så att kopplingsarmen verkligen rör sig då kopplingen pressas ner, men då den tycks verka normal återstår inte mer än att lamellen är slut.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil