Mest troligt är att just kopplingsvajern gått av som så ser ut som så:https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=31842&CarReference_ID=155&CategoryType_ID=1,, och att pedalen fjädrar upp är bara av dess returfjäder.
Och är relativt lätt att byta om man är minsta händig och en verkstad bör annars kunna byta denna för runt 500-1000:-, men kontrollera gärna det med då någon sitter i och kopplar och en annan tittar i motorrummet där ovanför växellådan om kopplingsarmen då rör sig, vilket denna vid trasig kopplingsvajer inte borde göra.
Och är relativt lätt att byta om man är minsta händig och en verkstad bör annars kunna byta denna för runt 500-1000:-, men kontrollera gärna det med då någon sitter i och kopplar och en annan tittar i motorrummet där ovanför växellådan om kopplingsarmen då rör sig, vilket denna vid trasig kopplingsvajer inte borde göra.