Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kopplingsjustering Caravelle 2,5 -92

Startad av Brougham · 2005-12-22 · 1 svar

BroughamTrådstart
Tycker att dragläget är strax ovanför golvet. Är det ett tecken på att kopplingen börjar vara slut eller går wiren att justera? Om wiren har justeringsmöjlighet sitter den i pedalstället eller innaför gummibälgen på wiren?
Krister Lindholm
Det kan sitta en sån där automatiskt justerbar wire även på Caravellen, lika som sitter på många andra VW-bilar. Den har en tendens att krångla.

Justeringen sitter i änden mot kopplingen, är det en automatiskt justerad wire är den änden ganska grov & ser lite mysko ut, är det en vanlig justering så syns det ganska lätt.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil