Det du råkat ut för är att den hydraliska kopplingen sprungit läck och då i någon av dess cylindrar, alternativ något rör/slang, som måste indersökas närmare av exempelvis en verkstad och för reparation.
Jag har en V70 01:a som kopplingen har lagt av på. Körde som vanligt o inget verkade vara fel ,stänger av bilen och går ur den i 5min. När jag återkommer och ska starta bilen åker kopplingspedalen i botten utan något som hellst motsånd och utan att frikoppla:eek:. Under motorn rinner hydral-olja. svårt att exakt se vart det kommer ifrån men det är någonstans mellan växellåda och under pedalerna .Någon mera kunnig som har en aning om vad som kan ha hänt ?