Tjena
Efter att ha rådfrågat bekanta och även ett par verkstäder utan resultat så frågar jag nu öppet på detta forum.
Jag äger en VW Taro (Toyota HiLux) -90 4wd 2.4L bensinare där jag fått lite bekymmer. Så fort jag kopplar sjunker varvtalet avsevärt och när bilen är varm dör den när jag kopplar.
För ca 3 månader sedan bytte jag och några polare topplockspackningen och frågan är nu om vi lyckats klanta till oss.
Utöver detta problem så uppfattar jag det som att kopplingen slirar, på 3an eller 4an. Stampar jag gasen varvar motorn bara till utan att något händer. Tidigare ägare som råkar vara en mycket god vän svär på att kopplingen byttes strax innan den blev avställd (vilket var ca 1.5år innan jag köpte den).
Är det så illa att kopplingen är slut eller kan det vara något som gjort att 18 månader av lugn gjort att kopplingen slirar?
Hoppas det finns några med goda ideér, för här är allt slut.
Efter att ha rådfrågat bekanta och även ett par verkstäder utan resultat så frågar jag nu öppet på detta forum.
Jag äger en VW Taro (Toyota HiLux) -90 4wd 2.4L bensinare där jag fått lite bekymmer. Så fort jag kopplar sjunker varvtalet avsevärt och när bilen är varm dör den när jag kopplar.
För ca 3 månader sedan bytte jag och några polare topplockspackningen och frågan är nu om vi lyckats klanta till oss.
Utöver detta problem så uppfattar jag det som att kopplingen slirar, på 3an eller 4an. Stampar jag gasen varvar motorn bara till utan att något händer. Tidigare ägare som råkar vara en mycket god vän svär på att kopplingen byttes strax innan den blev avställd (vilket var ca 1.5år innan jag köpte den).
Är det så illa att kopplingen är slut eller kan det vara något som gjort att 18 månader av lugn gjort att kopplingen slirar?
Hoppas det finns några med goda ideér, för här är allt slut.