Det enda jag kan säga är att 750'n med 12:a är en grymt mysig bil att köra, att trampa ner till hälften på gasen i 100 & känna alla 12 burkarna börja tok-dra är en skön känsla.
Att trampa ner gasen i golvet & höra alla 12 vråla & se när den bestens front reser sig & fullständigt skena iväg är nästan obeskrivligt!
Det man kanske bör tänka på är växellådorna som har en tendens att gå sönder, det är ingen billig, eller enkel, historia att renovera en automatlåda till en sån bil. Räkna med minst 20 000:- om du ska få det bra!
En E38 med manuell låda är ingen E38 i mina ögon. :)
I övrigt vet jag inte mer "fällor" på E38, men det är ju en bil som fått några år på nacken så var nog att kolla att allt (Är en hel del teknisk mumbo-jumbo som kan jävlas i en sån..) funkar som det ska & att bilen verkar bra skött innan du köper den är nog mitt råd, inget till en E38 är speciellt billigt att reparera. Var som sagt extra uppmärksam på automatlådan.
Jag tror dessutom att om du finner en riktigt fin E38 så kommer du att känna dig mycket nöjd med den, jag skulle inte kolla på en Jaguar personligen.
Att trampa ner gasen i golvet & höra alla 12 vråla & se när den bestens front reser sig & fullständigt skena iväg är nästan obeskrivligt!
Det man kanske bör tänka på är växellådorna som har en tendens att gå sönder, det är ingen billig, eller enkel, historia att renovera en automatlåda till en sån bil. Räkna med minst 20 000:- om du ska få det bra!
En E38 med manuell låda är ingen E38 i mina ögon. :)
I övrigt vet jag inte mer "fällor" på E38, men det är ju en bil som fått några år på nacken så var nog att kolla att allt (Är en hel del teknisk mumbo-jumbo som kan jävlas i en sån..) funkar som det ska & att bilen verkar bra skött innan du köper den är nog mitt råd, inget till en E38 är speciellt billigt att reparera. Var som sagt extra uppmärksam på automatlådan.
Jag tror dessutom att om du finner en riktigt fin E38 så kommer du att känna dig mycket nöjd med den, jag skulle inte kolla på en Jaguar personligen.