Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Körning!

Startad av gm_porsche_944 · 2007-09-02 · 5 svar

gm_porsche_944Trådstart
Hallo, Hallo! Om nåra dar :l ska kör upp! De e en Saab 9-5 men vet faktiskt inte hur ska man göra en säkerhetskontroll...

UNDER MOTORHUVEN KONTROLL
Vart ligger:

*Styr servo vätska
*Spolar vätska
*Generator remen
*Broms vätska ...........osv.

Kan nån av er sätta några bilder här!?

Tack! :(
Boss
Här är en bild om ni kan rita med pilarna!
Ludde_57
Vänstra gula locket är motorolja ( påfyllning )
Högra gula locket är kylvätska
Svart lock med Gul markering är bromsvätska
Servobehållaren tror jag sitter längst ut till Vänster på bild, en Svart behållare
Spolarvätskepåfyllningen gissar jag återfinns utanför bild, i framkant av motorrummet. Behållaren brukar vara väl inbyggd/dold bakom stötfångaren ex,vis på nyare bilar.
Locket är säkert färgmarkerat.
Generatorremmen syns inte i bild, men sitter "framtill" på motorn. Till Vänster i bild.
Boss
Tack så mycket! Det är lättare nu! ;)
Gralq
inte undra på att unga omkommer i trafiken efter alla snabbkurser.. PROCESSINLÄRNING.. googla det ..
skanedanne
Håller med surfturf,på "min tid"så hade man en garagelektion på bilskolan

Fler trådar i Hjälpforumet Bil