Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Krångel med automatlådan på min Ford Scorpio 97

Startad av Stanojevic · 2006-08-15 · 3 svar

StanojevicTrådstart
Jag har en Ford Scorpio 97:a.
:confused:
Den har automatlåda. Nu undrar jag om någon kan tala om för mig vad det är för krångel på den.

Symtomen är dessa.

:utrop När man lägger i D så tar det ett tag innan växeln hoppar i
:utrop Den slutar även att driva lite då & då när man kör
:utrop Nu när bilen stått still ett par dagar så händer det samma sak fast när växlarna hoppar i så skakar hela bilen både framåt & bakåt

:i Hoppas att någon där ute har tips och ideér. Tacksam för alla svar

Stanojevic
MoPar 66
första som slår mig är låg oljenivå igensatt filter?
elfixaren
Har du bytt olja och filter i lådan? Det brukar göra susen:l
wicke
Jag hade så i min Scorpio V6 2.9 -87 som också betedde sig sådär, Bytte olja o filter eller om jag gjorde rent det. Funkade fint efteråt iaf:)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil