Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Krånglande Automatlåda

Startad av ToSoft007 · 2008-01-21 · 2 svar

ToSoft007Trådstart
Hej
Har fått ett mystiskt fel, när man kommer över 80 kil och släpper gasen och sedan gasar igen släpper drivern och man kan rusa motorn utan dragkraft.
Väntar man till hastigheten kommer under 60 kil så kan man gasa igen och köra vidare. Vad kan detta bero på ?????
thoola
Länge sen du servade lådan? Byt olja o filter. Kolla oljenivån först! Problemet låter som ett oljetrycksproblem i v-lådan. Kan lösa sig med ovan nämda åtgärder.
FROMBREACK
Tackar för hjälpen. Var inne på de funderingarna oxå. Men alltid bäst med extra hjälp.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil