Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Krånglande Centrallås

Startad av pelleluring · 2010-05-06 · 2 svar

pelleluringTrådstart
Hej är det någon som kan ge mej tips om troligt fel som jag har med Centralåsningen på min Ford Mondeo 2.0 gia.så fort jag vrider på nyckeln så låser den men låser upp igen direkt.men ibland funkar det ett par dagar sedan kommer problemet tebax.Snälla hjälp mej :confused:
joose
En av låsmotorerna är kass, kontakt fel i en av dem så kallad ändläges stopp.
Kan även vara avbrott i dörr kabel härvan, förar dörr, går genom ett gummi hölje från dörr till chassibalk, avbrott, glapp, vicka lite på denna och se ressultat.
Nalle65
Tack för tipset ska kolla upp dom sakerna .Mvh:Per Wahlström :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil