KKrister LindholmTrådstartJag tackar för alla svar!!
Men vart sitter kupé fläkts motståndet på saab 9000 ?? sitter det i fläkt vredet??
Tack på förhand
_________________
[ Detta Inlägg ändrades av: danielma den 2002-04-05 15:49 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: danielma den 2002-04-08 07:10 ]
Pröva med att byta fläktmotstånd det brukar vara det när den bara funkar på högsta fart.
[ Detta Inlägg ändrades av: Fnudi den 2002-04-05 14:38 ]
& anledningen till att motståndet pajjar är oftast att fläkten går tungt i lagren.
Mao: Du kanske ska överväga att byta både fläkt & motstånd om du misstänker att fläkten går tyngre än normalt.
Var sitter motståndet?
= Beror på vad man har för bil!
Motståndet sitter aldrig i knappen
Jag har samma problem med min kup´e fläkt men på min är det garanterat själva reglatorn för vid kontakten har en utagget smällt!
Var på skroten för att hämta en ny, det gjorde jag men naturligtvis var den också trasig!
Av ca 8kablar som går in i regaltorn så har en smällt samma fel på båda jag har!
Antagligen glapp som gör att det blir så!