Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kupefläkt / reglage (Mazda 323 -96)

Startad av texz · 2009-02-20 · 1 svar

texzTrådstart
När reglaget står på kupe är det hyffsad fart på luften in i kupen men när man ändrar till framruta så blåser det väldigt lite knappt så man får bort imman.

Finns det en separat fläkt till framrutan eller går allt på samma?

Kan det vara så att reglaget (skjutreglage) inte ändrar luftflödesvägarna upp mot rutan?

Ska tilläga att fläktmotorn låter lite brummande när man har den i högsta läget.

/B
(Mazda 323 utan ac)
Jason
Vanligt fel brukar vara att en klamring till vajern har lossnat och gör att vajern "hänger" och inte vrider spjället till ändläge.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil