Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

kupéfläkten har börjat "ticka" i min Slk Hjälp någon?

Startad av mellow_drink · 2010-05-20 · 2 svar

mellow_drinkTrådstart
Märkte för någon dag sedan att kupéfläkten i bilen har börjat ticka lite smått, Tickandet ökar när man ökar styrkan på fläkten.

Låter precis som det sitter en liten plast bit i vägen nångonstanns.

Tacksam på hjälp eller ider om va det kan vara !!
slirfeldt
Kan ju mycket väl vara något som farit in i fläkthjulet, som tex ett löv,, till att det även kan vara dess kol som är på gång att ge upp, så lite beroende på modell kan det gå att komma åt dess fläkthjul utifrån och med tex en damsugare göra rent där.

I annat fall är det demontering av fläktmotorn som gäller, för att närmare se vad det är som låter,,,
cdx873v
Ja det kom ju bara helt plötsligt så att något har trillat in och lagt sig där kan det mycket väl vara.

Låter dyrt att lämna in iallafall :(

Fler trådar i Hjälpforumet Bil