SsmaskensTrådstart2006-08-15Tjenare,
Fläkten la av på min KIA Shuma 98 med AC.
Det kom en riktig störtskur under dagen och sedan när jag satte mig i bilen så
var det var blött på golvet på passagerarsidan.
Fläkten funkade med reducerad effekt samt konstiga läten och efter en stund
la den av helt.
Efter en natt är den helt tyst fortfarande. Det verkar som om det läcker in vatten också. Kan det vara tätt nånstans så att regnvatten samlas i fläkten?
Det går inte att se ett jota utifrån.
Säkringen var hel. Reläet verkade lite varmt.
Vad göra nu?
bara vänta tills allt har torkat?
Ta isär härket?
byta relä?
byta motor?
Blött på passagerarsidan kan tyda på att dräneringsröret till ac'n är igensatt.
Många ac'n stannar också om det är stop däri.
Var så på min a4 97:a, gjorde rent och den ac'n fungerade igen och inget vatten i kupen.
:)
Jag lät det torka och nu finkar den igen.
Jag skall se om det finns några dräneringsrör och liknande som skall rensas.
Hepp