Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

kupevärmaruttag

Startad av alvaret · 2007-12-15 · 1 svar

alvaretTrådstart
Finns det någon som kan hjälpa mig jag ska in med ett kupevärmaruttag
i en Mitsubishi Carisma 2003 har varit på märkesverkstad och frågat
dom visste inte hur man skulle göra han som kunde det hade slutat
tacksam för svar
slirfeldt
Detta lite beroende på hur trångt osv det är kring torpedväggens bakkant ned till vänster (sett framifrån) om det är möjligt att genom en befintlig gummi genimföring föra in sladden där.

Ett tips är även att kika längs med innerkanten av skärmen på bilens högersida om det finns genomföring/hål som man där brukar kunna dra kabeln, som då på många bilar går i hjulhuset mellan innerskärm och kaross och sedan ytterligare en gummigenom föring in i kupén. Som så men var fallet med egna micran som gav en kanon snygg dragning av dess kabel, men i vilket fall som helst undvik helt att borra då risken är stor att skada något vitalt, för i regel finns det nära på alltid en "färdig" väg att dra denna kabel på.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil