Kan ju vara som så att den beg kylare du köpte var igensatt så den kanske behöver spolas ur ordentligt. Är kylaren hel i kylflänsarna? Går fläkten igång som den ska när tempen ökar?? byt termostat till fläkten som känner av när fläkten ska starta.
Hej köpte en begagnad kylare till min bil idag.Att byta den gick problemfritt och allt var frid och fröjd tills jag märkte att fläkten inte hoppade igång.Efter en hel del felsökande så hittade jag felet,glappt i ett relä,när väl det var fixat så hoppade fläkten igång.
Fast det fungerar åndå inte,bilen blir för varm!!! Slår man på full värme och fläkt så håller sig tempen normal men direkt man slår av värmen i cupen så stiger tempen igen. Vad f-n är problemet???
Ska kanske tilläga att kylaren som jag satte i var lite större än originalet (finns tydligen 2 modeller till corollan) Kan det spela in?? Borde ju snarare vara så att bilen får bättre kylning eller är jag ute och cyklar då?
Vore ytterst tacksam för hjälp snarast!
Mvh Thomas
Fast det fungerar åndå inte,bilen blir för varm!!! Slår man på full värme och fläkt så håller sig tempen normal men direkt man slår av värmen i cupen så stiger tempen igen. Vad f-n är problemet???
Ska kanske tilläga att kylaren som jag satte i var lite större än originalet (finns tydligen 2 modeller till corollan) Kan det spela in?? Borde ju snarare vara så att bilen får bättre kylning eller är jag ute och cyklar då?
Vore ytterst tacksam för hjälp snarast!
Mvh Thomas