FFlizzanTrådstart2008-01-24Har en Ford Courier-00 som inte behåller vattnet i kylaren. Har kollat om det läcker men hittar inget!!:mad: När jag fyller på vatten i kylaren så bubblar det i systemet!!! Någon som vet vad det kan va för fel?????
Låter så där direkt inte allt för bra och som du omgående bör låta undersöka.
Men är det mycket vatten det är fråga om som förvinner? Vitrök i avgaserna?
Kolla alla slangar till kylaren till att börja med.
Jo det är ju en förutsättning med hela slangar,, men inget vatten läckte ju. :-)
Hmmm....Efter en liten grundligare koll så har jag upptäckt en läcka... sitter precis bredvid oljestickan... försökte lägga in en bild men verkar inte funka....
Svårt ens med rephandbok för bilen att försöka få fram var det läcker för dig, men verkar det vara en slang eller själva kylaren som läcker? Då är det med det troliga orsaken till att det försvinner kylvatten,, när det bubblar i expansions kärlet, är det hela tiden?
Som jag PM:a dig så är det troligen kylarslangens anslutning eller dess grenrörs anslutning, detta är dock en dassgammal motor som jag inte trodde fanns på så ny bil då detta är en stötstångs motor från 60 talet,,, och att detta är en Fiesta i grunden som alla har betydligt modernare saker, likaså Ford Ka har denna mycket omoderna motor som alla är på 1,3L.
Ffetplaymate2008-01-28 · #om det bubblar i expansionskärlet så kan det ju lika väl va blockpackningen!!
Javisst kan det även vara det,,, men efter några PM med bild från Flizzan på läckaget så är det mest troliga grenrörspackningen som är trasig på denna! Och detta bubblande är det fler än en som misstagit sig på att det är den vanliga kylvätske returen till expansions burken.