Hej har du provat koppla ström direkt till fläkten för o se om den snurrar? Om inte den gör det så är det en annan fläkt som gäller, Inte så bra att den kokar för ofta då topp packningen kan gå sönder. Men iaf börja med att koppla ström direkt på fläkten o se om den lever och återkom sedan :)
Hej någonting är riktigt fel med min bil. När jag åker inne istan bland rödljus osv... så går bilen upp i ca110-120 grader och börjar koka. Då har jag givetvis stannat fort, väntat och sedan fyllt på med vatten igen, men vad kan felet vara?. jag byte säkringen till fläkten idag då jag såg att den gått och sedan tog jag ett varv. när jag stannade bilen för att titta efter vid ca 100 grader så stod fläkten helt still men säkringen hade inte gått. Sedan är det något som droppar rinner ifrån kylartanken,precis på undersidan av tanken där det sticker ut någon kabel. Så när jag har parkerat bilen så blir det en pöl under bilen även då det inte har kokat innan. jag har märkt att fläkten går emot kanterna på den kåpa som sitter runt den och har åtgärdat detta med en tång, men det gör ingen skillnad. Är tacksam för hjälp är student och måste kunna ha bilen till mitt extrajobb. mvh Oscar, Ps bilen blir inte överhettad då jag kör över 80 kilometer i timmen utan bara när jag kör inne istan vid rödljus, köer osv...X(