Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kylarproblem på Nissan Micra -87

Startad av Lilith · 2007-07-04 · 2 svar

LilithTrådstart
Halloj!
Jag har problem med min Micra. Om jag kör längre sträckor, 5-10 mil, (antar att värme i motorn inverkar) så slukar den allt kylarvatten. Jag får fylla på var och varannan dag. Ibland är det näst intill snustorrt i behållaren och ibland verkar den inte dra nå vatten alls...Det verkar inte läcka nånstans och oljan ser bra ut. Idag verkade dessutom vattnet ha backat från kylaren in till platsbehållaren där jag fyller på....vattnet ser även skitigt ut ibland. Vad göra? Kan nån hjälpa en amatör?! :q

Ja, en sak till. Jag tyckte att bilen gick på väldigt låga varv, fick lägga i 4:an vid 40 km/h...Knäppte då över "nån grej" från "sommar" till "vinter"...tycker att den går bättre nu + att det är mer "trycka" i den. Vad beror det på?
slirfeldt
Skumma problem detta,,, ser du om det kommer vitrök ur avgasröret då du gasar? I så fall kan det vara topplockspackningen som är dålig och kylarvattnet tar den vägen, att vattnet skulle ta "bakvägen" är mindre troligt fast det är lite oroveckande att kylarvattnet blir skitigt vilket inte är helt normalt.

Hur verkar motor temperaturen vara, normal? I och med att du tycker den går bättre med "den där grejen" på vinterläget som är en förvärmnings omställare som ger normal lufttemperatur på sommarläget och förvärmd sådan på vinterläget.
per seigelstrand
Tack för svaret! Ingen vitrök vad jag har sett iaf...Har inte märkt nån skillnad i tempraturen sen jag ändrade förvärmningsomställare ( som det tydligen hette :) ) Mystiskt det här...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil