Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kylarproblem volvo 740

Startad av Escobar · 2007-11-13 · 1 svar

EscobarTrådstart
Tjenare tjenare,, E det nån som e duktig på kylarsstemet på volvo 740.
Skulle precis fylla på lite glykol på bilen så jag tappade ur lite gammal skit som låg i expantionskärlet..... Vette fan vad den tidigare ägaren hade hällt i men det var nån grötig dynga.
Men nu får jag inte till det igen när jag har hällt på nytt,,,
Antingen så rinner det ner och inget e kvar i expantionskärlet,, eller så svämmar det över när jag har igång bilen en stund.......

Hur gör man igentligen när man ska byta kylarvatten?

MVH Escobar
anden__z
Lossa på nedre kylarslagen samt en kran på motorblocket under grenröret.
Glöm inte att slå på full värme på värmereglaget.

Det är väl inte oljeblandat vatten typ vit sörja du har = Problem!!:ner

En bra idè är nog att skölja ur kylaren med vatten innan glykolen ska i.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil