Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

kylarvätska läcker

Startad av jake · 2004-07-23 · 1 svar

jakeTrådstart
hej,
jag har märkt att kylarvätskan verkar läcka på en wv golf -86
På ett par månader har det sjunkit ett par cm i expansionskärlet där man fyller på.
Måste man göra något åt detta. Det är ju inga problem att hålla nivån under kontroll. Men det kanske inte är så bra att bara fylla på lite någon gång per år eller?
Annika
Du kan lägga i lite sk. kylarcement så fixas läckan om den inte är för stor.
Kan bli problem i vinter när du slår i lite hela tiden så kan blandingen bli för svag och motorn fryser!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil