Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kylarvätska Peugeot 205

Startad av Verbal · 2002-12-10 · 1 svar

VerbalTrådstart
Hepp!

Har lånat svärmors bil (Pegeot 205 GR -87) eftersom min egen är på rep.
Självklart (allt enligt Murphy) så börjar varningslampor lysa...

Varningslampan för kylarvätksa lyser periodvis och jag har kollat nivå på expansionskärlet och den är låg, det jag undrar över är: var fyller man på kylarvätska (dum fråga kanske) ?? Är det direkt i expansionskärlet? Finns det nåt annat "påfyllningshål"?

I instruktionsboken var det en j-vla procedur beskriven men det kan ha varit om man skulle tömma och sen fylla upp igen, jag ska ju bara fylla på lite....

Tacksam för hjälp

//Verbal
Krister Lindholm
Finns det ett lock i expansionskärlet så är det där du fyller i en skvätt, men passa dig för att öppna locket på varmkörd bil!!!
Fyll INTE mer än nödvändigt & kolla även glykolblandningen efteråt så inte skiten fryser sönder!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil