Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kylarvätskan rinner ut...vad göra?

Startad av nisse_volvo · 2004-04-22 · 1 svar

nisse_volvoTrådstart
Har precis lagat bytt topplock på min Saab. Men nu har Volvo 940:n börjat läcka - sakta! I och med att man inte är någon hejare på bilar, så kan det vara slangen som går till fläkten? Vad ska jag tänka på?

Clueless
Ludde_57
Är det inte vattenpumpen som gjort kväller då tror du, de brukar läcka ur ett skvallerhål på undersidan i framkant på pumpen när de är utslitna.
Känn efter under pumpen om det är vätska där.

Enkelt att byta på Volvo, och relativt billiga vattenpumpar även i Volvohandeln.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil