Normalt skall man inte alls behöva fylla på ett kylsystem och orsaken till att det försvinner kylvatten är endera att tex topplockspackningen är trasig som då brukar visa sig med vitrykande avgaser även då motorn är varm.
Till att det läcker från någon kylarslang och där kan det hända först då motorn är varm som då tex en dåligt dragen skangklämma kan börja läcka, men inte alla gånger då motorn väl är kall igen, spår av läckage brukar med kunna synas efter spår av glykolen.
Det smaklösa vattnet kan då vara kondensvatten från bilens AC om denna har detta, eller till om det bara är fråga om regnvatten,,
Till att det läcker från någon kylarslang och där kan det hända först då motorn är varm som då tex en dåligt dragen skangklämma kan börja läcka, men inte alla gånger då motorn väl är kall igen, spår av läckage brukar med kunna synas efter spår av glykolen.
Det smaklösa vattnet kan då vara kondensvatten från bilens AC om denna har detta, eller till om det bara är fråga om regnvatten,,