Om avgaserna är vitaktiga så har du ett läckage in i cylindrarna, trasig topplockspackning eller spräckt/skev topp. En seriös verkstad borde se det enkelt, och ofta luktar det också avgaser av kylvätskan i expansionskärlet om topplockspackningen gått.
Du bör inte använda bilen mer innan du åtgärdat felet, risken är att du förvärrar skadan om du fortsätter bruka bilen.
Du bör inte använda bilen mer innan du åtgärdat felet, risken är att du förvärrar skadan om du fortsätter bruka bilen.