Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

L 200 avgastest Bilprovningen

Startad av Mitsubishen · 2008-10-20 · 1 svar

MitsubishenTrådstart
Bilprovningens vansinniga fullgas avgastest vållar stort huvudbry. K-värdet vägrar gå under 2.2.
Har på kort tid besiktigat bilen 2 gånger med samma resultat.

Motoringenjörer, bilprovningens personal och bilfirmans (som sålt bilen) tekniker står som fågelholkar, när jag frågar HUR jag ska åtgärda problemet. Ingen vet någon lämplig åtgärd.

Enda svaret alla har är att man ska "sota ur" bilen innan testet. Detta gjorde jag. Körde 10 km på 4500 varv. Testet visade likväl 2.2 i K-värde.

Är det någon här som kan föreslå något? Byta avgassystem? Köra med såna där EuroAd tabletter i tanken?

Är det någon mer L200 (min är en 2,5 TD -02) ägare som känner igen detta problem? Jag har kört denna bilen sedan den var ny och vid min första Bilprovning med bilen var det också höga avgasvärden, men bilprovaren var snäll och skrev ner värdena.
Natty
Detta borde väll inte va dina problem, din återförsäljare ska lösa det.
Den var ju felaktig redan som ny!!??

Jag personligen hade grilllat dom duktigt:e

Mvh Steffo

Fler trådar i Hjälpforumet Bil