Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Läckage

Startad av volvo 945 · 2007-01-28 · 1 svar

volvo 945Trådstart
Har kört en tid med trasig termostat i min volvo 945 turbo. Den är nu bytt, men undrar vilka följder det kan bli när motorn inte har kommit upp i rätt temperatur? Har nu sett fläckar på marken under bilen, kylarvätska? eller? Vad göra? :q
savanna
tror inte det har skadat motorn direkt...... lite ökat slitage kanske...
har du kört 200 mil med den så kanske det orsakat slitage för 500 mil... svårt att säga. men du kan nog sova lugnt....

kolla upp vad det är som läcker ut och varifrån
torka av där du tror det kommer ifrån , se om det kommer mer.
lägg ut en ny tidning under kan avslöja mycket.

ofta läcker vattenpumpen inte så dyr att byta 349:- på biltema

Fler trådar i Hjälpforumet Bil