Det är normalt. När du drar runt så sakta så hinner det pysa förbi. Såvida motorn gått bra innan och inte haft onormalt högt vevhustryck så låter det bra. Fast att du får byta vevaxeltätning så nära efter kolvringsbyte låter ju konstigt. Säker på att du har rätt ringar? Borrades motorn med nya kolvar?
Har ur motorn för att åtgärda en läckande vevaxeltätning. Tog loss tråget och provade att dra runt motorn för att komma åt ordentligt. Vid kompressions takten väste det från kolvarna, samt bubblade i oljan som låg i botten/toppen på kolvarna. Dvs. motorn var upp-och -ner.
Skall det göra det? Eller är något galet? Kolvringarna är bytta för ca:200mil sedan. Alfa V6.
Skall det göra det? Eller är något galet? Kolvringarna är bytta för ca:200mil sedan. Alfa V6.