Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Lackering på bil!

Startad av Magnus84 · 2007-09-06 · 1 svar

Magnus84Trådstart
Tjena!

Hade lite lackspray som jag sprejade över en liten yta som hade tappat lite färg. Resultatet blev väl okej förutom att det blev en liten mörk ring där jag hade sprejat.

Jag undrar hur jag gör för att få bort den? Finns det något speciellt medel?

mvh Magnus
Gralq
Ta Thinner eller nåt ännu starkare och torka bort allting igen.. sen tar du en pappbit som du river ut ett hål som har en passande form som du håller precis ovanför ytan. Då får du en mindre yta med "lackrök" och slipper vassa kanter från tejpning... annars kan du göra rullar av tejp o lägga runt o maskera runtomkrring.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil