Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Laddning

Startad av Alf · 2007-01-13 · 1 svar

AlfTrådstart
Jag har en Fiesta Courier diesel -94. Den laddar inte,trots att jag bytt generator,kol och relä i den nya generatorn.Laddningslampan glöder lite svagt,nätt och jämnt synligt.I eftermiddag laddade den i alla fall så pass att när jag slog på helljus,med extraljus,gick tomgången ner.Men det var i eftermiddag det,nu är eftermiddan slut och likaså laddningen.
Har hört att det på Fordar finns några dioder under instrumentbrädan som kan paja och orsaka denna typ av problem.
Någon som vet,och kan hjälpa mig?
Nybliven Fordägare.
savanna
TILL ALF !!

sitter dioder i generatorn oftast på en platta be en bilelektriker kolla upp detta med laddningen.......

lite godis att läsa ??

https://motorforum.nu/showthread.php?t=3907

Fler trådar i Hjälpforumet Bil