Om du har bra värme i kupén trots vandrande temp,mätare så är det väl kanske mer troligt att temp,givaren är dålig än termostaten?
Har en Astra -99 med varierande motortemperatur.
Vandrar mellan 60-80 grader.
Jag har inte kört så mycket så att jag kan se ett samband. Har bara ägt den under denna extremt kalla period som har varit nu ett tag.
Tror det ska vara termostaten som ballat ur, men jag har extremt gott om värme i bilen. Har läst olika trådar där det verkar som om med krånglande termostat följer dålig värme i kupén.
Kör helst V70 2,5TAWD
Vandrar mellan 60-80 grader.
Jag har inte kört så mycket så att jag kan se ett samband. Har bara ägt den under denna extremt kalla period som har varit nu ett tag.
Tror det ska vara termostaten som ballat ur, men jag har extremt gott om värme i bilen. Har läst olika trådar där det verkar som om med krånglande termostat följer dålig värme i kupén.
Kör helst V70 2,5TAWD