Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

låg motortemp men gott om värme

Startad av basen2 · 2010-01-13 · 2 svar

basen2Trådstart
Har en Astra -99 med varierande motortemperatur.
Vandrar mellan 60-80 grader.
Jag har inte kört så mycket så att jag kan se ett samband. Har bara ägt den under denna extremt kalla period som har varit nu ett tag.
Tror det ska vara termostaten som ballat ur, men jag har extremt gott om värme i bilen. Har läst olika trådar där det verkar som om med krånglande termostat följer dålig värme i kupén.

Kör helst V70 2,5TAWD
Ludde_57
Om du har bra värme i kupén trots vandrande temp,mätare så är det väl kanske mer troligt att temp,givaren är dålig än termostaten?
slirfeldt
Om du även har bra med värme redan från en kallstart, så gissar så även jag på ett byte av instrumentets givare att börja med och låter så här som mindre troligt som ett termostatfel.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil