Är det precis när du startar bilen? kan ju vara så att oljan är kall och trögflytande, så att det som pumpen pumpar upp ur tråget inte hinner rinna ned igen vilket då skulle leda till att nivån sjönk till dess att oljan börjar bli varm och lättflytande, är det så kanske du skulle fundera på att byta till en mera lättflytande olja. men det var vara en vild gissning
Har en Toyota Camry som varningslampan för låg oljenivå får för sig att tändas då och då. (Dvs. inte lampan lågt oljetryck som är röd, utan en gul varningslampa)
Kruxet är bara att det finns olja i den om man kollar på stickan, som i och för sig är lite misshandlad. Ser ev. ett samband med kall väderlek, men jag är inte säker.
Någon som har något tips på vad detta kan bero på? Är det ett rent elektronikfel så kan det ju kvitta, för förr kunde man kolla på stickan och det borde funka nu också, men lite fundersam blir man ju...
Kruxet är bara att det finns olja i den om man kollar på stickan, som i och för sig är lite misshandlad. Ser ev. ett samband med kall väderlek, men jag är inte säker.
Någon som har något tips på vad detta kan bero på? Är det ett rent elektronikfel så kan det ju kvitta, för förr kunde man kolla på stickan och det borde funka nu också, men lite fundersam blir man ju...