Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Lambda lampan tänd

Startad av OpelMicke · 2007-06-25 · 3 svar

OpelMickeTrådstart
När jag körde i dag så tändes lambda lampan till och lyser hela tiden, provade att hälla i två flaskor k-sprit men det hjälpte visst inte.
Bilen är en Volvo 740 1990
Ludde_57
Lampan tänds då något i bränsle/tändsystem/avgasreningen inte fungerar som det ska, och då hjälper inte k-sprit.
Har du diagnosuttag ( LH2,4 ) kolla vad för koder det ger ( upp till 3 koder kan avläsas i följd ) och återkom sedan. Eller kolla koderna i volvolänken som finnsi guider & listerforumet.
OpelMicke
@Anders P 22850 wrote:
Lampan tänds då något i bränsle/tändsystem/avgasreningen inte fungerar som det ska, och då hjälper inte k-sprit.
Har du diagnosuttag ( LH2,4 ) kolla vad för koder det ger ( upp till 3 koder kan avläsas i följd ) och återkom sedan. Eller kolla koderna i volvolänken som finnsi guider & listerforumet.



vart sitter de uttaget då?
måste man ha en diagnos mätare eller står koder i uttaget?
OpelMicke
fixat tröck på en knapp i den dosan då lös en röd diod lampa startade sen var lambda lampan släckt.
Vad är det som låter när man bromsar låter som grus/rassel fram i från..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil