kör inte bilen. kan vara oljepunpen som trasig
Har en audi a6 1,8T som inte gjort annat än strulat sista veckorna. Det hela började med att en tändspole gick sönder. Denna byttes på verkstad, men på vägen hem började en röd oljelampa att lysa. Vi bogserade bort bilen till närmasta verkstad, där byttes olja och oljefilter.
Då jag sedan hämtade bilen och var på väg från verkstaden började lampan att lysa igen! Ringde verkstaden som trodde att silen var igensatt. Bogserade till ytterligare en verkstad då den förra inte var riktigt "hemma" på audi.
Den nya verkstaden bytte olja igen! och dessutom rensade silen.
Nu borde väl allt vara färdigt, men inte.
Efter 1 dag började en gul motorlampa att lysa, dessutom ryker bilen från avgasröret som en borstbindare och avgaserna luktar om när man smäller raketer.
Så går en vecka, har ringt verkstaden som ber mig avvakta lite och se om lampan slocknar, då tänds en gul oljelampa! Vad är det som händer? Någon som har någon idé!
Då jag sedan hämtade bilen och var på väg från verkstaden började lampan att lysa igen! Ringde verkstaden som trodde att silen var igensatt. Bogserade till ytterligare en verkstad då den förra inte var riktigt "hemma" på audi.
Den nya verkstaden bytte olja igen! och dessutom rensade silen.
Nu borde väl allt vara färdigt, men inte.
Efter 1 dag började en gul motorlampa att lysa, dessutom ryker bilen från avgasröret som en borstbindare och avgaserna luktar om när man smäller raketer.
Så går en vecka, har ringt verkstaden som ber mig avvakta lite och se om lampan slocknar, då tänds en gul oljelampa! Vad är det som händer? Någon som har någon idé!