Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Länkarmar Sierra

Startad av Goran Pantzar · 2003-03-01 · 3 svar

Goran PantzarTrådstart
Vad är det för skillnad på länkarmen till Sierra 2w och 4w? det skiljer väldigt i pris och tittar man på bilderna på delarna ser det ut att vara samma.
Bozzle
Du har en helt annan fram vagn på 4wd. Jag tror att bärarmen från 4wdn är kortare & har en annan vinkel jämfört med 2wd.
Goran Pantzar
Okey, jag skall till min skrot leverantör och hämta en länkarm och kolla.
Goran Pantzar
Nja, länkarmen och dess fäste i framvagnen var samma, länkarmen var lite grövre men, fästet i kulbulten var annorlunda, liksom klämd fast,typ Escort. får väll kolla en sådan också.
Kan vara samma eftersom det är en framhjulsdriven det också.
Det kan vara samma, det tilverkades bara 39,554 st Sierror mellan 1985-1989 med 4x4. Så det kan vara taget ur en befintlig produktion

Fler trådar i Hjälpforumet Bil