Vet ju inte vad du har för larm... original eller ngt efter monterat..typ DEFA, cobra, laser, osv
Jag har dock några teorier. Har du dåligt startbatteri, dvs batterispänningen sjunker för mkt så kanske larmet tror att ngn kapat ledningen...vandal skydd ungefär.
Ett alternativ är att larmet helt enkelt inte larmat av trots att låset går upp och när du vrider nyckeln utlöses larmet. Kolla om du har ngn indikeringslampa/diod, funkar den som den ska?
Det kan även vara så att larmet larmas av men att ngn el alla dörr kontakter är defekta (larmet märker inte att du gått in i bilen), då kommer larmet i många fall att aktiveras igen, kanske medan du lastar barnen.....sedan när du vrider nyckeln går larmet. Prova att starta direkt efter upplåsning.
Dom flesta eftermonterade larm är lätta att koppla ur. Man tar bort säkringen sedan är larmet helt bortkopplat...sjukt men sant.. därför brukar man försöka sätta grejerna lite dolt, men säkringen brukar man kunna komma åt ändå :o
Om det nu är ett original larm så resonerar jag så här, Ford Galaxy och VW Sharan är väl syskonbilar om jag inte minns fel? VW har en sk "komfortstyrbox" som hanterar lås,larm, fönsterhissar och innerbelysning....grejer som uppenbarligen inte fungerar rätt på din bil..
Har du fel på den styrboxen löser nog inte mekonomen det felet.
Kanske går det att felsöka just denna Ford med VAG-COM / VCDS, det får gärna ngn hemma pulare svara på:fraga
Jag har dock några teorier. Har du dåligt startbatteri, dvs batterispänningen sjunker för mkt så kanske larmet tror att ngn kapat ledningen...vandal skydd ungefär.
Ett alternativ är att larmet helt enkelt inte larmat av trots att låset går upp och när du vrider nyckeln utlöses larmet. Kolla om du har ngn indikeringslampa/diod, funkar den som den ska?
Det kan även vara så att larmet larmas av men att ngn el alla dörr kontakter är defekta (larmet märker inte att du gått in i bilen), då kommer larmet i många fall att aktiveras igen, kanske medan du lastar barnen.....sedan när du vrider nyckeln går larmet. Prova att starta direkt efter upplåsning.
Dom flesta eftermonterade larm är lätta att koppla ur. Man tar bort säkringen sedan är larmet helt bortkopplat...sjukt men sant.. därför brukar man försöka sätta grejerna lite dolt, men säkringen brukar man kunna komma åt ändå :o
Om det nu är ett original larm så resonerar jag så här, Ford Galaxy och VW Sharan är väl syskonbilar om jag inte minns fel? VW har en sk "komfortstyrbox" som hanterar lås,larm, fönsterhissar och innerbelysning....grejer som uppenbarligen inte fungerar rätt på din bil..
Har du fel på den styrboxen löser nog inte mekonomen det felet.
Kanske går det att felsöka just denna Ford med VAG-COM / VCDS, det får gärna ngn hemma pulare svara på:fraga