Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Lås problem Mazda 626 -92 (nyckeln av i dörren)

Startad av tiny_man · 2009-12-29 · 3 svar

tiny_manTrådstart
Hejsan

Skulle öppna min bil med nyckeln i morse och nyckeln gick av i dörrlåset. Så nu undrar jag om nån har några idéer på hur jag ska få upp dörren utan att ringa bärgaren. Och passagerar dörren har en annan låscylinder och har inte den nyckeln!
Finns det någon sprängskiss på låset så jag kan köra ner en "galje" och försöka själv :)

alla förslag är välkomna!!!

Det är en Mazda 626 -92 Hatchbak
slirfeldt
Ja det var ju en lite värre sitts att hamna i,,, men har vid flertal tillfällen lyckats peta ut resten av sådan avbruten nyckel med lite finmekaniska verktyg som tex ståltråd och är det fruset så kan värma upp låset med varmluftpistol.

Det är väl utan att använda mera våld att försöka med,, sedan är det beroende hur mycket dörrkarmen flexar om man där kan föra in en grövre ståltråd eller liknande för att pilla upp inre låsmekanismen den vägen.
Trott
@tiny_man 51867 wrote:
Hejsan

Skulle öppna min bil med nyckeln i morse och nyckeln gick av i dörrlåset. Så nu undrar jag om nån har några idéer på hur jag ska få upp dörren utan att ringa bärgaren. Och passagerar dörren har en annan låscylinder och har inte den nyckeln!
Finns det någon sprängskiss på låset så jag kan köra ner en "galje" och försöka själv :)

alla förslag är välkomna!!!

Det är en Mazda 626 -92 Hatchbak


Har du fått upp dörren?
Dadde
nej inte än!! :mad:

Fler trådar i Hjälpforumet Bil