Motorforum.nu

ForumOff Topic

Lite allt möjligt...

Startad av Krister Lindholm · · 25 svar

Krister LindholmTrådstart
Då ska vi se... ;-)

På Mac ser det lite smålustigt ut - tänk på att textstorleken skiljer sig inte bara åt mellan IE och NS, det skiljer sig mellan Pc och Mac också. :l
https://www.hj.se/studkar/stefan/motorforum_ns.jpg
https://www.hj.se/studkar/stefan/motorforum_ie.jpg

Knapparna för Nytt ämne och Svara på inlägg (eller vad det står) är lite väl stora - jag satt i säkert en minut och muttrade (loggade in och höll på) innan jag hittade knappen för Nytt ämne nu när jag skulle skriva detta... ;-)

Tacksidan när jag loggade in hade grå bakgrund i NS/Mac.

En liten förklaring till vad "Spara mitt användarnamn i en cookie i 1 år" betyder på registreringssidan vore inte fel - för newbies alltså. :e

Dessutom godkände åtminstone inte jag några förhållningsregler - eller vill vi bara slippa vissa näsvisa inlägg från en viss wF-medlem..? §e

En FAQ på engelska... Elakt! ;-)
Texten mellan Using BB Code och rutan URL Hyperlinking är i Times - miss bland FONT-taggarna?
Samma sak efter rutan Code Tag och Moderators.

Länkpolare är vänsterställt, eller är det bara jag som vill ha det centrerat?

Red:
Testar att redigera också. ;-)

phpbb Created this page in -0.947599 seconds.
Minus 0.9 sekunder? Eh, är det HAL som ni använder? Hur fan vet han att jag vill titta på en viss sida innan jag klickat?? :e

Red #2:
phpbb Created this page in 0.109806 seconds.
Nu gick det långsammare - är det fika? ;-)

Detta streck:
_________________
..borde inte dyka upp om jag inte har nån signatur - även om "visa signatur" är ikryssat.

Såja, nu har ni lite att syssla med. ;-)

[ Detta Inlägg ändrades av: StefaN den 2001-10-29 10:12 ]

[ Detta Inlägg ändrades av: StefaN den 2001-10-29 10:13 ]
Krister Lindholm
*Trams* :e

Hehe.. Bra synpunkter! Ska sätta blåslampan i rygggslutet på JoakimE så kanske han grejar till det som är fel.

Länkpolare skall vara vänsterjusterat, och anledningen till det är att JAG bestämt det ;-)

Sen det som är ren design... Det tar vi efter hand! Du har kanske lust att göra lite snygga knappar till olika teman? :-)
Anonymous
Quote:
On 2001-10-29 10:24, Skywalker wrote:
Hehe.. Bra synpunkter! Ska sätta blåslampan i rygggslutet på JoakimE så kanske han grejar till det som är fel.

Du kan väl ändå inte kräva att jag ska åka ner till Jönköping o slå vett i skallen på StefaN heller? :e

StefaN: du kanske skulle prova mitt tema, enklare knappar för blindstyren ;-)

Ang. textstorlek o sånt shit är det inte mkt som går att göra utan o gå in manuellt o pilla i en massa kod, ljushuvudena på phpBB group tänkte uppenbarligen inte på att man kunde ha css filer som skötte allt ;-)

_________________
"Om man kört Nürburgring och påstår sig inte ha varit rädd, då är man antingen en lögnare eller så körde man helt enkelt inte fort nog"
- Jackie Stewart

[ Detta Inlägg ändrades av: JoakimE den 2001-10-29 11:27 ]
StefaN
Urg, är det inte css? Erkänner villigt att jag inte kollade i koden innan, men det var ju jävligt opraktiskt... :l

Humma, det där med teman har jag inte testat än, men eftersom ni mest verkar sitta och lata er kan ni väl lika gärna komma ner och visa. Kaffe kan ordnas. :e
Anonymous
Quote:
On 2001-10-29 11:36, StefaN wrote:
Urg, är det inte css? Erkänner villigt att jag inte kollade i koden innan, men det var ju jävligt opraktiskt... :l

Nepp, inte vad jag sett iaf, utan gamla forntida taggar :(
Oerhört opraktiskt :l
Anonymous
Quote:
On 2001-10-29 11:36, StefaN wrote:
Humma, det där med teman har jag inte testat än, men eftersom ni mest verkar sitta och lata er kan ni väl lika gärna komma ner och visa. Kaffe kan ordnas. :e

För o kika in teman, Inställningar --> Tema, så enkelt att t.o.m. du borde klara det :p
StefaN
Quote:
On 2001-10-29 11:26, JoakimE wrote:
StefaN: du kanske skulle prova mitt tema, enklare knappar för blindstyren ;-)

Haha, det var ju avancerade knappar... :e

Där hittade jag en bugg till! :p
I inställningarna stod Joakims som defalut när det egentligen var Skywalkers, så när jag ändrade till Skywalkers och inte ett smack förändrades var jag lite konfunderad. Men sen kopplade jag! ;-)

Sen vill jag fortfarande ha trådens topic i - nu står det "motorforum.nu - Motorrelaterade diskussioner!" överallt, även när jag skriver nytt/redigerar osv. Där är wF's lösning den ultimata tycker jag. :-)
Krister Lindholm
Kaffe?? Nej.. Sprit ska de va om jag ska komma :e
StefaN
Sedan vill jag ha till protokollet att jag satt och skrev på mitt förra inlägg när JoakimE postade sitt högst sarkastiska inlägg utan någon som helst verklighetsförankring! ;-)
StefaN
Quote:
On 2001-10-29 11:45, Skywalker wrote:
Kaffe?? Nej.. Sprit ska de va om jag ska komma :e

Okej, det kan väl ordnas - såg en dunk hemmavid innan jag åkte till Karlstad. Iofs är det tullad på rätt ordentligt, men tre liter ska väl räcka... :e
Anonymous
Quote:
On 2001-10-29 11:45, StefaN wrote:
Quote:
On 2001-10-29 11:26, JoakimE wrote:
StefaN: du kanske skulle prova mitt tema, enklare knappar för blindstyren ;-)
Där hittade jag en bugg till! :p
I inställningarna stod Joakims som defalut när det egentligen var Skywalkers, så när jag ändrade till Skywalkers och inte ett smack förändrades var jag lite konfunderad. Men sen kopplade jag! ;-)
inte buggar, funktioner! :e
Quote:
Sen vill jag fortfarande ha trådens topic i - nu står det "motorforum.nu - Motorrelaterade diskussioner!" överallt, även när jag skriver nytt/redigerar osv. Där är wF's lösning den ultimata tycker jag. :-)
Det tvingade Skywalker mig att ta bort ;-)
StefaN
Quote:
On 2001-10-29 11:48, JoakimE wrote:
Det tvingade Skywalker mig att ta bort ;-)

*sparkar på Skywalker* :e
Krister Lindholm
Ajjj!! Det var naturligtvis en miss av mig! Eller JoakimE för den delen.. Jag ville ha "motorforum.nu - motorrelaterade diskussioner" endast i index.php... :-)
Anonymous
Quote:
On 2001-10-29 11:52, Skywalker wrote:
Ajjj!! Det var naturligtvis en miss av mig! Eller JoakimE för den delen.. Jag ville ha "motorforum.nu - motorrelaterade diskussioner" endast i index.php... :-)
:p
Inte så enkelt att få det så när samma head fil används i samtliga filer ;-)
Krister Lindholm
Gör nått bra av det då! :p

Fler trådar i Off Topic