Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Lite kylvätska-lampan lyser

Startad av Tobbe · 2003-10-18 · 7 svar

TobbeTrådstart
Lampan för att det är för lite kylvätska lyser. Nivån är okey. Jag drog bort kontakten från expansionslocket men den lyser ändån, jag provade att skarva en bit sladd och lägga mellan de två kontakterna men inte det heller hjälpte? Varför inte, vad kan man mer hitta på?
mekaren82
om man inte vill bytta givare så är det bara att ta bort lampan!
Tobbe
mekaren82 wrote:
om man inte vill bytta givare så är det bara att ta bort lampan!


Känns ju lättare att byta givare, man tycker bara att det borde gå att kortsluta eller tvärtom för att släcka. Flottören tycker man borde bara bryta eller slå på strömmen när vattnet sjunker.....
mekaren82
flotören ska väl jorda när det minskar och då tänds lampan:
ta den kabeln och mät upp den den kan vara klämd nånstans!
CarMan
Tobbe wrote:
Lampan för att det är för lite kylvätska lyser. Nivån är okey. Jag drog bort kontakten från expansionslocket men den lyser ändån, jag provade att skarva en bit sladd och lägga mellan de två kontakterna men inte det heller hjälpte? Varför inte, vad kan man mer hitta på?

Kör du A-ford ellar enm Viper?
Tobbe
CarMan wrote:

Kör du A-ford ellar enm Viper?

Eke what? Dricker du sprit eller?
Krister Lindholm
Tobbe wrote:
CarMan wrote:

Kör du A-ford ellar enm Viper?

Eke what? Dricker du sprit eller?
Han liksom jag är nog intresserad över att få veta vilken bil det handlar om för att hitta lösning på problemet. ;)
Tobbe
Skywalker wrote:
Tobbe wrote:
CarMan wrote:

Kör du A-ford ellar enm Viper?

Eke what? Dricker du sprit eller?
Han liksom jag är nog intresserad över att få veta vilken bil det handlar om för att hitta lösning på problemet. ;)

Aha *sorry* ;) Det är min gammla opel Omega -88 som vanligt :l

Fler trådar i Hjälpforumet Bil